X

Villaliv mitt i veckan

Happydays

Igår träffade jag fina Sandra & Emma. Om två dagar inleds helgen vilket kommer att innebära att efterlängtade Marcus kommer flygandes, jobb i två olika former samt Värlax evenemang. Nästan så att hashtagsen lyder: #feelis #med #helg

Kom och inspireras!

Nu finns ett ypperligt tillfälle att komma och inspireras inför höstens och vinterns mode i form av brunch på Fondis. Jag själv kommer att medverka i brunchen 28.9 och 9.11! :)

Bästa lördagen man kunde tänka sig

Då jag blev student i våras fick jag i studentgåva av snygga pinglorna en hel dag med dem och vilken dag det blev!

Vi började med brunch och fortsatte med Sh'bam. Det var första gången jag var på Jessicas Sh'bam timme men definitivt inte sista. Det var superkul, varmt och härligt - log genom hela passet.
Bildkollaget är lånat av Sulf. Om ni klickar in er till hennes inspirerande blogg får ni reda på att Ica var en stjärnkock. Om hon någon gång skriver en kokbok kommer jag att köpa den direkt! Att vi dessutom fick en hel grupp bild på oss alla är guldvärt.
Det var så roligt att vara tillsammans alla en hel dag, jag njöt till 100 %. Det blev god mat, massa skratt och härliga samtalsämnen tillsammans med underbart sällskap. Tusen tack pinglor, det här lever jag länge på!
Väntar redan på nästa kväll vi alla samlas igen ♥

Veckan som gick.

Har jag ätit middag på Strampen tillsammans med Sulf före jobb.

Köpt en ny klänning med mammas smakråd samt varit i startgroparna för föreläsning.
I onsdags pratade jag om "vett & etikett på restauranger" i Vasa Övningsskola gymnasium. Kändes bra att öppna dörren och vara tillbaka in den bekanta skolmiljön.
Fått håret fixat av Picaica samt sprungit med bra musik i öronen.

Kollat Pretty Little Liars en fredagskväll samt träffat fina Zacke.
Spelat spel på telefonen och klätt mig inför WBN.
Haft en toppen onsdagskväll tillsammans med Sulf(en).

I början av veckan upptäckte jag att Avicii's nya låtar äntligen fanns på spotify - som jag väntat. Låten här uppe hör till mina favoriter.

Brunch time!

Happy Saturday

Äntligen är dagen här som jag sett fram emot hela sommaren. I studentgåva fick jag av sju härliga flickor i gåva en hel dag med dem, vi pratar lyx här. Vi har planerat den här dagen länge och nu skall jag bära väskan i bilen och därefter bär det av på bunch. Det kommer även bli Sh'bam, middag och utgång med bästa lördagssällskapet man kan önska sig. Jag är så otroligt taggad, glad och förväntansfull!
Dags att logga ut och susa iväg till skolhusgatan. Have a good one! :)

Världensbästa dag:

Lycka på hög nivå

Igår åkte Macken hem till Stockholm för att fortsätta studera, nu vet jag med säkerhet att världensbästa sommaren är slut. Är så lycklig att det är jag och Mäckson. Han med stort H som alltid varit "den där snygga Stockholmaren". Han som jag stod brevid då det blev ett nytt år och som jag kramade om och bara "alltså 2013 kommer bli så otroligt bra år" och bäst av allt - det stämde. Lite trist dock att vi faktiskt bor i olika länder men snart får vi träffas igen.
Den som väntar på något gott, väntar aldrig för länge!

x

Field of lights

Hej&Hå

Började morgonen med föreläsning, fortsatte dagen med att googla olika utbildningar sedan då jag kom ut ur Hanken var det en otrevlig överraskning - nämligen en parkeringsböteslapp fredagen den 13 till ära, welldone Pinglan!
Däremot gjorde Nina min dag. Vi Prövade nya Raawka i Brändö och beställde deras vegetariska sushi. Helt makalöst. Det blev helt klart nya favorit lunch stället - värt att testa! Nu blir det sånglektion och därefter jobb. Trevlig Fredag! :)

De senaste dagarna

Köpte mig nya träningsskor i Italien. Börjat med nytt sångprojekt med min sånglärare, nu håller jag på med standardjazz. Väldigt spännande, kul och utmanande.

Träffat världensbästa Nina på Il banco över en svart pasta.

Druckit kaffe förrän föreläsningar.

Umgåts med prinsessor.

Tränat och haft mammas goda sällskap.
Busat med Mellman.
Kört Vasa-Jeppis, Jeppis-Vasa medan jag pratat roliga maratonsamtal. Igårkväll åkte vi ut till Mässkär tillsammans med Macken, Dave och Denis för att bli bjuden på Mackens jaktfångst(er), nämligen gräsand och ringduva. Bra kväll!
Lärt mig att dricka Red Bull (tack vare Marcus) och gått till jobbet för att möta Strampens nya höstmeny.

Time for à change

Igår trollades sommarslingor och toppar bort till lite mörkare och kortare hösthår på Peter och Jina. Njöt som fisken i vattnet.

Valsörarna

Igår körde vi ut till villan och packade i båten. Vi tillbringade helgen på Valsörarna.

Pappa och Marcus satte ut sex stycken nät vilket resulterade i 55 abborrar och 4 sikar(!) så det blev lite rensning och sånt skoj. Förra helgens bärplocknings trend satte fortfarande i så jag sportade med att plocka havtorn.

Det blev god mat, roligt sällskap och trevliga naturstigar. Härligt att avrunda sommaren med en minibåtsemester.

This world is getting colder, strangers passing by

Underbar helg

Hade verkligen en toppen helg. På fredagen jobbade jag och sedan på lördag bar det av till Mässkär för att fira villaavslutning. Det blev sommarens första kräftskiva och många skratt. Spenderade resten av helgen i Jakobstad och hade det bra. Avslutade helgen med filmkväll och började nya veckan med att köra hem med den här ljuvliga låten på högsta volym.

San Marino

En dag av semestern tog vi siktet på San Marino. Vi köpte bussbiljetter och satte oss på bussen.
Påväg mot mikrostaden slog det lock för öronen.
San Marino bjöd på väldigt bra shopping. Jag hittade drömväskan!
Väl framme fick vi njuta av en underbar utsikt och trevliga sanmariner.
Det blev en supermysig eftermiddag.

RIMINI

Åkte till Rimini med bästa Sandra och Emma. Mitt resesällskap kunde inte bli bättre. Det var dömt på förhand att vi skulle ha en bra resa.
Tjejsemester med strandhäng, god mat och härlig miljö kan göra en tjej på 19 jordsnurr väldigt glad.
Riminis Parishjul bodde vi relativt nära. De var ett måste att åka i, trots 2/3 delar av sällskapet var bokstavligen höjdrädda.
Utanför Grand Hotell påväg från stranden
Smakade en klunk av Aperol Spritz, det räckte. Fruktansvär dryck men flaskan är ju helt fin iallafall men man kan inte dricka med ögonen.
Emma och jag, jag och Emma.

Förrän vi gick ut och åt.
Vi njöt av stranden, havet och vågor 6/7 förmiddagar. Vi promenerade längs den långa stranden, läste, lyssnade på musik, förbättrade världen.
På torsdagen åkte vi till Riccione på kvällen. Vi hoppade på bussen och under den resan hann vi lära oss mera italienska, skulle gärna vilja lära mig ännu mera. Jättefint språk och skulle vara roligt att kunna mer än några basord.
Väl då vi var framme var det dags för Steve Aoki. Han var superbra DJ och människorna i publiken älskade honom. Vi dansade med händerna ovanför huvudet. Bästa låten var absolut då han drog igång "Pursuit of happiness". Fiilis på hög nivå!
På lördag hoppade vi på bussen igen och riktningen var Riccione igen men vi hoppade av några busstationer före centrum och gick längs stranden några kilometer för att låta vågorna slå mot vaderna. Det var varmt och skönt. Väl framme tog vi siktet på en strandrestaurang. Jag åt resans godaste måltid med kall-cola. Därefter gick vi till stranden och köpte varsin solstol, jag läste ut Ninas bok nämligen "Alltid Du" av Pernilla Alm - läs den!
På kvällarna gick vi ut och åt, det här var en jättehärlig restaurang på "turistgatan" som vi kallade gatan vi gick på väldigt ofta.
Påväg mot gamla stan.
Mina snygga pinglor!

Den som väntar på något gott

Har fått många önskemål om mera bilder från Italien. Tänkte börja ladda upp bilder så håll utkik! :)

Little by little

Efter en underbar vecka är det dags att vända blad och fokusera på hösten.
Tänkte inviga nya höstskor snart och även börja med kurserna jag anmält mig till.
Det kommer även bli en hel del sång, jobb och några visningar.
Är oerhört lycklig. Äntligen höst.

De första Italien dagarna

Om

Lizette

Glad, social och sprallig.